Christina bloggar!

november 9, 2015 kl. 12:06 e m | Publicerat i Okategoriserade | Lämna en kommentar
Etiketter: , , , , , , ,

”Hej igen.
I fredags var jag på öppet hus i ALS-teamet.
Det var för oss med ALS och dess anhöriga. Det var ett fantastiskt möte och samtidigt väldigt känslomässigt.  
En anhörig var där men inte hans pappa. Hans pappa har nyss fått sin diagnos. Och har endast ett 1/2- år kvar här på jorden.
Det var ett fantastiskt möte för han var väldigt ledsen och förvirrad av allt runtom denna sjukdom. Och han ville inte acceptera. Vi alla lyssnade på honom och stöttade honom i hans sorg/sorgearbete.
Han och jag pratade en hel del och han pratade ensam med alla som arbetar i teamet.
När detta möte började lida mot sitt slut så sa jag till honom att han verkade lugnare och verkade må mycket bättre.
Då sa han att det är mycket som du (jag alltså) har sagt som har gjort mig lugn.
Det kändes så skönt för mig att höra. Jag vill ju att alla människor ska ha det så bra som det bara går.

Själv har jag varit fuskig med maten…inte så jättemycket…men det har räckt.
Har hållt på och tömt mammas lägenhet 2 helger på raken. För att spara tid så köpte vi pajer som vi kunde värma i ugnen. 
Kroppen har inte mått så bra av detta fuskande. Ska nu försöka mig på att äta ägg, räkor, oliver och lite smält smör. I dessa finns inga kolhydrater eller socker utom i smöret, där finns lite. Jag har svårt att äta för mycket ägg på en och samma dag, det brukar räcka med ett kokt…så det blir en ny utmaning 😺…
Ta vara på dagen. Kan du kliva ur sängen utan problem…var tacksam/lycklig för det.
Tänk inte på att det är dåligt väder…var glad över att vi har väder…

Ha det gott
Christina”

Mats kommentar!

Det finns ju en fantastisk iakttagelse i din text ovan och det är att du märker tydligt när du fuskar med LCHF-kosten. Det är i sig en sensation eftersom mat aldrig varit på tapeten för sjukvården när det gäller inflammatoriska sjukdomar eller autoimmuna sjukdomar. Kämpa och häng i med LCHF-kosten Christina. Du är en hjälte för många och vi lär oss av dig!

426190_368969776460321_275734919117141_1271432_1347543266_n

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.