Maten är min medicin och medicinen min mat!

januari 21, 2018 kl. 8:02 e m | Publicerat i Okategoriserade | 2 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , ,

Dela gärna! 

Idag började jag denna fina söndag med en god frukost som vanligt. Den bestod av tre kokta ägg med några skivor smör, västkustsallad och citron havssaltsalt. Därtill drack jag citronvatten och kaffe med kokosfett.

Eftersom det blev en sen frukost idag så blev det middag lite tidigare. Till middag idag åt jag lax med rockfordost, broccolisallad med granatäpple, kokt brysselkål och skirat smör.

Senare gjorde jag LCHF-glass på frusna bär, björnbär och hallon, fullfet grädde och två råa ägg.

LCHF-glassen gör du på följande sätt:

Häll i t.ex 3 dl frusna hallon och 1 dl frusna björnbär i en bunke. Tillsätt två råa ägg och häll i fullfet grädde jäms med bären. Låt tina i cirka 15 minuter. Därefter kör med en stavmixer i cirka två minuter och du har glass direkt utan glassmaskin. Gott som bara den.

 

Mats Lindgren

Maten heter LCHF!

Maten som jag ätit denna söndag kallas för LCHF och betyder väldigt lite kolhydrater och mycket naturligt fett. Detta är en kost som skrämmer läkare och sjukvård liksom våra myndigheter av olika slag och kanske mest skrämmer kostmodellen läkemedelsindustrin och sockerindustrin.

LCHF är egentligen vanlig naturlig mat som är anpassad för människan. Denna typ av mat med mycket naturligt fett och lite kolhydrater/socker har vi ätit sedan människan började gå på två ben. Denna kostmodell skrämmer etablissemanget därför att människor blir frisk och smala. Detta faktum hotar en tung sjukvårdsindustri och en fruktansvärt lönsam läkemedelsindustri.

Läkekonstens fader Hippokrates verkade veta vad han talade om när han cirka 400 år före Kristus hävdade att maten är min medicin och medicinen min mat. Hippokrates har förstås inte mött våra dagars stora pillerindustrier, som Big Pharma, Phizer, Astra Zeneca m.fl. Enligt dom är kemiska piller det enda som kan hjälpa. Våra dagars läkare är förmodligen inte alls lika upplysta som Hippokrates var när det gäller maten.

Inte en enda människa har blivit frisk!

Jag har under mina nio år som jag jobbat med att förmedla om LCHF-kostens läkande förmåga aldrig hört talas om någon med metabol sjukdom som blivit botad av vår skattefinansierade sjukvård. Metabola sjukdomar är diabetes typ 2, hjärt -kärlsjukdomar, cancer, mag o tarminflammationer, migrän, allergier, prostatainflammation, reumatisk värk och många fler. De verkar faktiskt bli fler för varje dag som går.

Å andra sidan har jag både sett och hört tusentals andra som blivit helt friska från metabola sjukdomar av LCHF-kosten. Undra på att denna kostmodell med så god mat skrämmer.

Själv har jag ätit mig frisk från både diabetes typ 2 och kärlkramp. Det tog bara ett halvår. På köpet blev jag också av med prostatainflammation, reumatisk värk och kronisk bronkit.

När jag skrämde forskarna på Sahlgrenska!

När jag ätit LCHF-kost under ett år så stegade jag upp till forskarna och professorerna på Sahlgrenska Akademin i Göteborg och visade upp två papper. Ett med mina värden innan LCHF-kosten och ett papper med den dagens värden. Det var stor skillnad. På ett papper var jag dödssjuk och på det senaste var jag helt frisk med mycket bra värden och inga piller. Jag sade; – Titta här, jag har gjort precis tvärtemot sjukvårdens råd och jag har blivit helt frisk! Hur förklarar ni det?

De kastade ut mig men senare kom jag tillbaka och vi startade en forskargrupp med några som ändå var intresserade men det är en annan historia.

Boken Frisk av mat, ett kraftfullt hjälpmedel!

bokomslag-2016-11-13

LCHF-utbildning och boken Frisk av mat!

Du kan lära dig mer om hur du stärker ditt immunförsvar. Du får kraft att både läka och försvara din kropp mot inflammatoriska tillstånd. Beställ min bok ”Frisk av mat, utdrag ur boken och Mats LCHF-utbildning brev 1 av 12. Följ råden där så kommer du att bli angenämt överraskad över hur effektivt det är. Boken kostar 195 kr inkl. frakt och Mats LCHF-utbildning kostar 199 kr. I LCHF-utbildningen får du också tillgång till menyer, recept och handlingslistor. Om du väljer att beställa bägge så stannar priset på 350 kronor. Boken ”Frisk av mat” finns även att beställa på engelska, ”Health through Food” till samma pris som den svenska boken! Kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com eller fyll i kontaktformuläret nedan.

Hemma hos är en ny tjänst. Jag kommer hem till dig och pratar kost. Vi lagar mat tillsammans och senare får du ett personlig kostprogram av mig. Kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com.

Dock får du bo inom rimligt avstånd till Göteborg med om nejd.

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Du glömde ihällandet av grädden i receptet.

    Gilla


Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.