Dags att dra upp huvudet ur sanden!

augusti 10, 2012 kl. 9:33 f m | Publicerat i Okategoriserade | 4 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , , ,

Hur illa ställt är det med oss egentligen? Vart jag än vänder mig i min omgivning och bekantskapskrets så ser jag människor som misshandlats av välfärdssjukdomar och av vår officiella sjukvård. Nu senast träffade jag på en kompis som jag inte pratat med på mycket länge. Han är i min ålder 55+. Det visade sig att han gjort tre stycken hjärtoperationer i tät följd. – Fick du några kostråd av sjukhuset efter operationerna är min standardfråga? – Nej, inga som helst kostråd, svarade han. – De pratade inte om mina besvär när jag gick hem från sjukhuset, sa han till mig.

Näste man träffade jag på golfbanan. Vi stod bredvid varandra och tränade och han grymtade lite över dåliga träffar. Efter ett tag började vi samspråka och det visade sig att han också gjort en hjärtoperation för inte så länge sedan. – Jag hade det nästan på känn svarade han för det ligger i släkten. Det är ärftligt, påstod han. -Vem har sagt att det är ärftligt frågade jag? – Det har läkarna sagt svarade han. Enligt min uppfattning är detta en svårartad lögn från en desillusionerad läkarkår som inte har några lösningar på våra vanligaste välfärdssjukdomar.

Det handlar inte om ärftlighet utan det handlar om hur mycket din kropp tål av sockerarter och annan inflammerande kost. Där är vi alla olika och har skilda förutsättningar men ärftlighet finns inte.

Denne man, som jag träffade på golfbanan, var medveten om att hjärt-kärlsjukdomar var vanliga i hans släkt. Han hade därför redan från början försökt att äta nyttigt allt enligt vetenskapen. Det hjälpte nu inte därför att våra myndigheter framhärdar att vi ska äta enligt Tallriksmodellen som innehåller allt för mycket kolhydrater som våra kroppar inte tål. Det hjälper alltså inte att vara påläst och försiktig och göra som Livsmedelsverket föreslår att vi ska äta. Du blir sjuk ändå precis som kompisen på golfbanan.

Det sitter några riktiga värstingar på Livsmedelsverket som är fast i prestige och förutfattade meningar. Eftersom det inte sker några förändringar eller ens en gnutta nyfikenhet från Livsmedelsverkets sida trots alla redovisade hälsovinster av LCHF-kosten så anser jag att dessa personer inte skall få åtalseftergift. Dessa personer bör dömas för konformatism och enögdhet enligt lagens strängaste straff.

När jag ser mig omkring blir jag mörkrädd för det är mycket värre än vi tror. Människor mellan 45-70 år drabbas av metabolism (sjukdomar relaterade till ämnesomsättningen) i en utsträckning som vi inte sett tidigare. Enligt WHO så kommer många länder ha stora problem med finansieringen av vår sjukvård om 20 år. Detta tack vare kostrelaterade sjukdomar som diabetes, hjärt-kärl, cancer, alzheimer, allergier, eksem, migrän, magproblem, kroniska inflammationer osv.

Jag hörde att världsmarknadspriset på mat stiger och orsaken är den stora torkan i USA. Det är priset på socker, spannmål, och majs som stiger. Och?

Det är dags att dra upp huvudet ur sanden och inse var problemet ligger. Det handlar inte om några mystiska sjukdomar som det inte finns botemedel emot, som sjukvården tror. Vi måste inse att vårt immunförsvar är vår bästa vän som vi inte får misshandla. Ät riktig naturlig mat som kött, fisk, ägg, grönsaker och nötter så blir du bäste vän med ditt immunförsvar och då får inte de metabola sjukdomarna fäste.

P.s. Var just och besökte min bokföringsbyrå. Hon som tidigare trodde hon skulle bli rullstolsbunden innan hon fyllde 60 var frisk och pigg och glad som en lärka. Vad har hon gjort? Jo, hon har ändrat sin kost till LCHF och slängt Simvastastinet(kolesterolsänkande tabletter) och läst min bok Frisk av mat! D.s. Mer kunskap finns här!

Blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.