Diabetes typ 1, en framgångshistoria!

oktober 24, 2014 kl. 1:40 e m | Publicerat i Okategoriserade | 2 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , , , , ,

249088_360358520684901_906857661_n

Kostdoktorn publicerar idag ett mail från en kille som blivit avsevärt bättre av LCHF-kosten mot sin diabetes typ 1, ”på det hela taget har jag fått ett helt nytt liv”!

Bäste P.O. Heidling i Linköping hoppas att du inte har något emot att jag publicerar din historia här på Fet Hälsa-bloggen. Du har alldeles rätt i att det är för få framgångshistorier som visar att LCHF-kosten även biter på diabetes typ 1.  Jag känner igen din historia alltför väl när du berättar om hur du följde sjukvårdens råd till punkt och pricka men blev bara sjukare av det. När du sedan gjorde tvärt emot läkarnas och dietisternas ordinationer så blev du mycket bättre och fick ett helt nytt liv som du själv uttrycker det.

Tack för att du delar med dig av din historia P.O. för det kommer att ge mod till många som är i din situation.

Hett i bastun!

I veckan var jag och tränade på Hagabadet här i Göteborg. I bastun träffade jag på tre stycken forskare som arbetade med läkemedelsforskning. Efter ett tag blev det extra hett i den bastun där särskilt en av forskarna menade att man ska äta lite av varje så mår man bäst av det. Dessutom menade de att LCHF-kosten var farlig därför att den feta maten tätade igen kärlen, påstod någon. Jag hävdade bestämt att fettmyten är den största myten av alla och har förstört mer än vad den hjälpt människor.

Jag berättade förstås om alla mina hälsovinster som jag fått bara genom att ändra på kosten till LCHF. Dessutom förklarade jag att deras påstående att vi inte vet vad LCHF-kosten gör med hälsan på sikt inte alls håller. -Jag har bättre värden än någonsin efter sex år med LCHF-kost, förklarade jag. Då gick den ene arrogante forskaren ut ur bastun. Två av tre forskare ville inte alls lyssna på mina argument men en var i alla fall lite intresserad.

När jag påstod att sjukvården har blivit en försäljningsorganisation för läkemedelsföretagens piller och allehanda mediciner så höll hon faktiskt med.

LCHF skapar känslor!

Krögaren på Delsjö Golfkrog har satt upp en affisch som handlar om mitt föredrag på klubben den 12/11 2014. Föredraget har namnet Frisk av mat! Affischen visar också att det är LCHF-kosten som kan åstadkomma att man blir Frisk av mat! Strax efter att den sattes upp på anslagstavlan så satte en annan person upp en lapp med texten ”Rött kött dödar” och med hänvisning till en Harvard-studie! Det är märkligt att bokstäverna LCHF fortfarande kan skapa så mycket känslor. Angående det märkliga påståendet att rött kött dödar så läs gärna Kommentarer till en Harvardstudie av Docent Ralf Sundberg.

Föreläsning Delsjö krog 2014-10-17-2. Anmäl dig till föreläsning på Delsjö Golfkrog den 12/11. Det kommer att bli spännande! Anmälan skickas till lindgren.mats@comhem.se

Om du inte har möjlighet att komma på föreläsningen kan du beställa min bok ”Frisk av mat, LCHF från början” direkt av mig här på bloggen. Maila ditt namn och adress till lindgren.mats@comhem.se eller till info@lchfmatkasse.se  så skickar jag tillbaka betalningsanvisningar. Boken kostar 149 kronor plus porto!

IMG_0040

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Det har jag inget emot. Jag är en trogen läsare av din blogg, så det känns bara bra att få bidra ”tillbaka” med material. Hoppas att det kan få någon mer att våga ”ta steget” mot en bättre hälsa och ett enklare liv som typ 1-diabetiker. Du och jag har ju båda också sett effekterna på hårfärgen. 🙂

    Gilla

    • Hej P-O. Jättebra att du berättar din hälsohistoria. Intressant det där med hårfärgen. Kanske inte så konstigt ändå eftersom det växer ut nya hår med jämna mellanrum och dessa får ett bättre immunförsvar att utvecklas ifrån.
      Hälsningar Mats

      Gilla


Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.