Artros, vår mesta välfärdssjukdom!

januari 13, 2016 kl. 7:44 e m | Publicerat i Okategoriserade | 1 kommentar
Etiketter: , , , , , , , , , , , , ,

Innan dagens ämne Artros vill jag gärna göra lite reklam för min föreläsning på temat Frisk av mat onsdagen den 20/1 kl. 18.30 – 21.00 på Delsjöns Golfkrog i Göteborg. Den ligger i anslutning till Delsjö golfbana. Det finns cirka 15 platser kvar. Maila mig och anmäl dig till LCHF-buffé, boken Frisk av mat och min föreläsning får du på köpet till det facila priset av 320 kr. lindgren.mats@comhem.se Först till kvarn gäller!

funny-old-people-part2_3

Artros, vår mesta välfärdssjukdom!

Idag har GP en artikel om ledsjukdomen Artros. Man menar att träning är bästa hjälpen mot Artros.

”Den vanligaste missuppfattningen om artros är att det handlar om förslitning. Det är väldigt fel.

Orsakerna kan vara olika, men förslitning är sällan en av dem. Denna missuppfattning riskerar att leda till rörelserädsla hos patienterna när det i själva verket är tvärtom – att träning och belastning är de överlägset bästa medicinerna.”

Sjukgymnasten Carina Kruse menar att det inte handlar om förslitning av lederna.

Mina kommentarer!

Jag har själv haft värk och ledbesvär under många år och jag har besökt kiropraktorer, sjukgymnaster och ortopeder för att om möjligt komma tillrätta med värken. En Kiropraktiker menade att jag ramlat när jag var liten och att jag måste ha kontinuerlig behandling. Sjukgymnasten påstod att man kan träna bort värken. jag behövde bara beställa mer tider. Ortopeden menade att en operation kanske var nödvändig.

Mer eller mindre värk i 30 år som accelererade allteftersom jag blev äldre. Jag hade verkligen inte räknat med att bli av med värken när jag bytte till LCHF-kost men så skedde. Ingen av ovanstående experter nämnde att en kolhydratrik kost kan vara en avgörande orsak till reumatisk värk och Artros.

Idag var jag inne på reumatiker-förbundets sida och kollade vad de anser om Artros och ledsjukdomar. De hade gjort en video som redogjorde för olika riskfaktorer.  Kolhydratrik mat fanns inte med bland dessa riskfaktorer.

images

Jag tycker att det är oerhört att Reumatikerförbundet inte vet att kolhydratrika livsmedel orsakar inflammatoriska tillstånd i kroppen. Artros är ett ”kronisk” inflammatoriskt tillstånd enligt mig och botas lämpligen med ketogen kost, LCHF-kost. Minst 800000 Svenskar lider av Artros och man menar då att det är vanligare med Artros än med diabetes typ 2. Då tänker man inte på att de som har diabetes typ 2 också har Artros i många fall.

https://sodermanland.reumatikerforbundet.org/aktuellt/nyheter/film-om-artros-1/

Artros hör till de 40-talet moderna metabola sjukdomar orsakade av alltför mycket sockerarter i maten och för lite naturligt fett, anser jag och jag vet faktiskt att jag har rätt dessutom.

Jag menar att man absolut kan träna om man samtidigt kombinerar det med kostbehandling med ketogen kost för att stärka immunförsvaret och läka de inflammatoriska tillstånden. I annat fall försöker man träna bort inflammationen men det fungerar inte alls. Fråga mig, jag har prövat detta också. Du kan inte träna bort ett inflammatoriskt tillstånd. Man måste ta bort orsaken till det tillståndet.

Sjukvården har ingen aning om vad som orsakar Artros. Här handlar det som vanligt om att lindra symptom men blunda för orsaker.

Läs mer om vad jag skrivit om Artros här! Läs Personliga berättelser om vilka hälsovinster man kan göra med LCHF. Läs dom och häpna!

”Vi är för sjukhusfixerade”!

Så säger en statlig utredare om vår havererade sjukvård som kostar skjortan trots fler läkare och ständigt mer resurser. Dessutom blir vi allt sjukare trots alla resurser. Utredaren vill införa remisskrav till akutsjukvården. Sverige är sämst i Norden på sjukvård enligt utredningen.

Mina kommentarer!

Alla våra vanligaste välfärdssjukdomar misslyckas vår skattefinansierade sjukvård med. Anledningen är enkel faktiskt. Problemdefinitionen är helt enkelt fel, faktiskt helt uppåt väggarna. Naturligt fett som smör anses orsaka hjärt-kärlsjukdomar, diabete typ 2 och andra metabola sjukdomar. Istället promotar vår sjukvård socker och kolhydrater som viktiga energikällor för människan. Det är alltså en totalt felaktig analys. Det borde vara precis tvärtom istället. Andra myndigheter som Livsmedelsverket bedriver samma horribla propaganda.

Dags för ett friskare liv?

Ditt konkreta alternativ till ett friskare liv kan exempelvis vara att läsa min bok ”Frisk av mat”! Jag har försökt, på ett enkelt sätt, beskriva mina erfarenheter av att bli frisk av mat från svåra inflammatoriska sjukdomar/tillstånd som jag haft. Du får, med hjälp av boken, en förklaringsmodell som fungerar och en röd tråd att följa. Här finns även massor av recept och veckomenyer. Du får konkreta tips och hjälp som fungerar. Idag har många tusen skaffat sig ett friskare liv med hjälp av boken ”Frisk av mat”! Fyll i namn och adress i formuläret nedan så skickar jag tillbaka betalningsanvisningar. Boken finns även i engelsk version liksom i tysk version, ”Gesund durch die richtige ernährung”. Den svenska och engelska boken, ”Health through Food”, kan du beställa direkt av mig och kostar 195 kronor per styck inklusive frakt och porto! Kanske ditt livs bästa investering?

 

IMG_0040

 

 

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Är nästan helt besvärsfri från min artros i händern. Började med LCHF 2006 för min diabetes typ 2 som bonus försvann migränen och värken i händerna.

    Gilla


Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.