Kan man önska sig en frisk prostatakörtel i julklapp?

december 16, 2014 kl. 1:25 e m | Publicerat i Okategoriserade | 11 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , ,

_JHE5949w_logo

Javisst kan du det! Den julklappen kostar dessutom ingenting. Du behöver bara byta kost! Det är nämligen den kolhydratrika sockerkosten som underhåller prostatabesvären. Det betyder att hur mycket piller och mediciner du än äter så blir du inte friskare utan sämre om du inte gör något åt grundorsaken.

Det här inlägget får ni gärna dela så långt ut som ni kan i cyberrymden. Det kan vara startsignalen till att hjälpa många män och glädja många kvinnor.

Prostatabekymmer är en fruktansvärd åkomma som inte bara drabbar äldre män. Mina problem med prostata började redan i 20-årsåldern. Det yttrade sig som ont i ländryggen och ont i pungkulorna. Längre fram i livet började det göra ont när man skulle kissa och jag var tvungen till flera nattliga toalettbesök. Prostatabesvär är en kronisk inflammationssjukdom som inte släpper taget om man inte gör något åt själva grundorsaken till problemet, nämligen kosten!

Jag kan med fog påstå att jag vet vad som orsakade mitt långa onödiga lidande; en inflammerad prostatakörtel. Eftersom jag nu inte haft några som helst känningar av prostatainflammation på över 5 år så kan jag påstå att det är en felaktig kost som är grundproblemet. Ingen värk i ländryggen ingen värk i pungkulorna och inga nattliga toalettbesök. Ja, jag vet att detta låter som ett himmelrike för många av er som just nu lider av prostatabesvär.

En av tre män får prostatacancer till slut av sina prostatabesvär. Det är inte säkert att man blir förvarnad genom värk och problem med att kissa. Prognosen är att varannan kommer att drabbas av cancer inom en 15-årsperiod och den allra vanligaste formen bland män är just prostatacancer.

Det spelar ingen roll hur gammal du är! Du kan ändå läka dina prostatabesvär genom ett kostbyte till LCHF! Jag har fått massor av e-post från människor som berättar hur de eller deras fäder fått tillbaka en inflammationsfri prostatakörtel.

Hur kommer det sig att läkarna inte känner till hur man kan läka prostatainflammation?

Ja det verkar bero på att man man helt enkelt inte kan något om hur inflammatoriska ”kroniska” tillstånd i kroppen uppkommer. Detta gäller för en rad åkommor som alla har samma grundorsak, nämligen ett försämrat immunförsvar av en alltför kolhydratrik kost och för lite naturligt fett i maten. I mitt eget fall var det följande inflammatoriska tillstånd som läkte sig ungefär samtidigt som prostatabesvären; diabetes typ 2, kronisk bronkit (tog 3 år), ledbesvär, värk, kärlkramp.

Många män vet hur djävulskt ont det gör när en läkare går in bakvägen och klämmer ut var från prostatakörteln så att det kommer ut ur penis. Ingen vill uppleva det. Därför uppmanar jag alla män att ändra på kosten, prostatabesvär eller inte, för risken är kanske 50/50 att du får det.

Jan Hammarsten läkare!

Läs om läkaren som forskat i 20 år om prostatacancer och prostatainflammation!

Frisk av mat!

Min bok ”Frisk av mat, LCHF från början” guidar dig till en bättre hälsa inklusive en friskare prostatakörtel. Du kan ge dig själv eller din partner ”Frisk av mat” som julklapp! Klicka på boken nedan så kommer du till beställningssidan.

IMG_0040 _JHE5949w_logo

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.